نتایجی حاصل از نقاط ثابت ونقاط ثابت تقریبی در فضاهای نرم دار وکاربردهای آن

پایان نامه
چکیده

in this thesis we will present three topics. we define approximate fixed points in fuzzy normed spaces. also we obtain some necessary and sufficient conditions on the existence of? -fixed points for ? > 0. at the continue some results about approximate fixed points for a class of non-expansive maps on g-metric spaces are obtained and we define approximate fixed points in partial metric spaces. also, ? -pair proximity for one and two maps and the relations between ? -pair proximities and fixed points will be studied. at the end, we show that approximate best proximity pairs can be applied for proving the existence of the approximate solutions for integral and ordinary differential equations.

منابع مشابه

فضاهای متریک مخروطی مرتب و نتایجی از نقاط ثابت

در فصل اول این پایان نامه به معرفی مخروط ها در فضاهای نرمدار پرداخته و مخروط های منظم و نرمال و رابطه بین آنها را بررسی میکنیم. سپس فضاهای متریک مخروطی و توپولوژی روی این فضاها را مورد مطالعه قرار میدهیم. در فصل دوم قضایای نقطه ثابت را برای نگاشت های انقباضی و نیز روی فضای متریک مخروطی مرتب و همچنین برای نگاشت های نانزولی بیان می نماییم و بالاخره در فصل سوم به بررسی قضایای نقطه ی ثابت برای نگاش...

15 صفحه اول

نقاط ثابت تقریبی و انطباق در فضاهای b-متریک

در این پایان نامه قضایای نقطه ثابت تقریبی و نقطه انطباق در فضای b-متریک بررسی می شود. در فصل اول به بیان نقطه ثابت و مقدمات و پیش نیاز هایی که مورد نیاز در فصول بعد است، می پردازیم. فصل 2 شامل قضایی از نقطه ثابت روی سه فضای متریک است و به دنبال شریطی هستیم که تحت آن ترکیب سه نگاشت دلخواه دارای نقطه ثابت باشند. در فصل 3 که مهمترین فصل می باشد، با معرفی فضای b-متریک، به قضایی از نقطه ثابت تقربی ر...

15 صفحه اول

تقریب تکراری نقاط ثابت عملگرها روی فضای خطی نرم دار

در این پایان نامه روش های تکراری مختلفی نظیر ایشیکاوا و مان که توسط محققین مختلفی مورد مطالعه قرار گرفته است را معرفی نموده و همگرایی این دنباله را به نقاط ثابت رده خاصی از عملگرهایی که در تعدادی از شرایط انقباضی صدق می کنند را مورد بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

نقاط ثابت ونقاط ثابت مشترک برای نگاشت های غیرانبساطی و نگاشت های غیرانبساطی تعمیم یافته

در این پایان نامه وجود نقاط ثابت را در فضاهای متریک ژئودزیک به طور یکنواخت محدب (با توجه ویژه به فضاهای r-tree و cat(0 )) ، فضاهای ابرمحدب و فضاهای باناخ برای نگاشت های تک مقداری و چند مقداری واجد شرایطی که تعمیم مفهوم غیرانبساطی هستند، مطالعه می کنیم.همچنین قضیه های نقطه ثابت را برای ارائه نتایج نقطه ثابت مشترک برای نگاشت های جابجایی و به طور ضعیف جابجایی به کار می بریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه ولی عصر (عج) - رفسنجان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023